סיון מאירי יוסף וסלט דוחן וירקות בהמלצתה!

02 Oct
October 2, 2012

סיוון המקסימה ריגשה אותי עד מאוד, נהנתי לקרוא כל מילה ואני מקווה שתהנו גם אתם.
הכישרון לבישול עטוף היטב בכתיבה רהוטה, ושלל תובנות.

קבלו את סיוון-

שלום לכולם, אני סיון מאירי יוסף, ויש לי בלוג אוכל טבעוני בשם סיו-פוד,

לינק לאתר

האהבה שלי לבישול והסקרנות הבלתי פוסקת לדעת כל מה שקשור לאוכל ולתרבות שסביבו אף פעם לא נתנו לי מנוח. עוד כשהייתי בצבא כבר הלכתי ללמוד בישול בערב אחרי שיצאתי מהבסיס. הייתי נכנסת לבסיס בבוקר במדי צבא, ויוצאת ממנו אחר הצהריים במדי טבחים. ועוד כשהייתי בצבא כבר מצאתי לי חצי משרה במטבח של פאב שהפך להיות הבית השני שלי. משם עברתי כמה וכמה מטבחים, ביניהם גם מטבח שף פלצני שגרם לי לברוח אחרי כמה שבועות, כי זאת לא אני וקשה לי כשמתייחסים לאוכל כמו למיצג מוזיאוני, הוא פשוט לא.

לטעמי אין דבר שמסוגל להעלות בנו זכרונות בצורה כל כך מיידית ועמוקה כמו שאוכל מסוגל. זכרונות הילדות שלי שזורים בריחות של אוכל, במאכלים ומנהגים מוזרים שקשורים בו, בסיפורים על מה שאכלו פעם, במטבח העירקי-כורדי-פרסי אליו אני מחוברת בצורה שקשה לתאר. במובן הזה אני מאושרת שהתפכחתי והתעוררתי למציאות חדשה שבה אני אוכלת מה שאני רואה לנכון ולמוסרי, ולא אוכלת מה שכולם חושבים שנכון לאכול.

המטרה המשותפת שלנו היא דרך חיים, אנחנו קמים לתוך זה בבוקר, והולכים לישון עם זה לילה לילה. טבעונות היא דרך חיים שלמה והרבה מעבר לאוכל, היא גם מה אנחנו לובשים, איך אנחנו חושבים, מה אנחנו קונים, באיזה דאודורנט אנחנו משתמשים ואיזה חינוך אנחנו בוחרים לתת לילדים שלנו. ובכל זאת, הטוטאליות שיש למזון בחיים שלנו הופכת את הבישול לחלק מרכזי בטבעונות של רבים מאיתנו. ואיך אפשר לשכוח שכמעט כל אוכל שנזמין מחוץ לבית יהיה לא טבעוני בעליל.

הבלוג שלי הפך לטבעוני ביחד איתי, וגרם לי להתאהב באוכל מחדש. הכרתי אנשים מרתקים ששותפים לאהבה העצומה שלי לאוכל, כמו נטלי למשל, שאחרי דפדוף באלבום הפייסבוקי של האוכל שלה פשוט נשארתי בהלם טוטאלי. זאת הזדמנות מצוינת לברך את נטלי על הבלוג החדש ולאחל לכל מי שקורא ועדיין לא עשה את המעבר לטבעונות – פשוט לעשות את זה, משם כל החלקים יסתדרו מעצמם. דברים טובים יקרו שאפילו לא חשבתם עליהם. אתם תרגישו טוב יותר, גם פיזית וגם נפשית. בעיות בריאותיות שהפכו לחלק בלתי נפרד מכם, פשוט ייעלמו כלא היו. והכי חשוב, אתם כאן מסיבה מסוימת, כנראה שיש קול קטן בפנים שקורא לכם לשנות את ההרגלים הישנים ולצאת לדרך חדשה וטהורה יותר, של חמלה לכל בעלי החיים, אל תשתיקו את הקול הזה, תקשיבו לו.

החלטתי לשתף מתכון שקצת נחבא אל הכלים בבלוג שלי וחבל, כי עבורי הוא היה הפתעה גמורה. סלט דוחן משגע. אני יודעת שכששומעים את המילה דוחן הדבר הראשון שעולה בראש זה – איכס, אבל אני הופעתי לגלות מאכל נפלא שיכול בקלות להפוך להיות חבר קבוע אצלכם במטבח.

איך מבשלים דוחן?
מתכון בסיסי ומנצח לבישול דוחן – על כל כוס דוחן – 2.5 כוסות מים וכפית מלח. בסיר עם מעט שמן נקלה את הדוחן במשך 1-2 דקות. נוסיף מים רותחים ומלח. נביא לרתיחה, נחליש את האש למינימום ונבשל עם מכסה 15 דקות. אחרי 15 דקות בודקים שלא נשארו מים בסיר, מכבים את האש ומשאירים מכוסה 10 דקות נוספות. בעזרת מזלג מערבבים את הדוחן בעדינות ומניחים ל-5 דקות נוספות.

סלט דוחן וירקות


רכיבים:
דוחן מבושל מכוס אחת (יוצאת כמות של בערך 3 כוסות דוחן מבושל)
1 גמבה
1 פלפל צהוב
2 גזרים
2 עגבניות
חופן גרעיני חמניה ודלעת לא קלויים
חופן עגבניות מיובשות
חופן שמיר קצוץ
מיץ לימון
מלח ופלפל שחור
שמן זית
סומאק
כמון

הכנה:
מערבבים בקערה את הדוחן המבושל עם פלפלים קצוצים, עגבניה קצוצה וגזר מגורר בפומפיה. קוצצים את העגבניות המיובשות ומוסיפים. קוצצים את השמיר ומוסיפים גם כן. מתבלים במיץ לימון, שמן זית, מלח, פלפל, כמון וסומאק ומערבבים היטב. לפני ההגשה מוסיפים גרעינים לא קלויים.

נשמר במקרר יום אחד לפחות.

בתאבון ובואו לבקר אצלי בבלוג

Comments

comments

Tags: , , , , , , , ,
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *